Klachtenregeling Advocatenkantoor Govers

KANTOORKLACHTENREGELING ADVOCATENKANTOOR GOVERS

 

Artikel 1 begripsbepalingen

In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:

klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of

de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering

van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de

declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;

klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;

klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht;

 

Artikel 2 toepassingsbereik

1. Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen Advocatenkantoor Govers en de cliënt.

2. Iedere advocaat van Advocatenkantoor Govers draagt zorg voor klachtafhandeling conform

de kantoorklachtenregeling.

 

Artikel 3 doelstellingen

Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:

a. het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op

een constructieve wijze af te handelen;

b. het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;

c. behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;

d. medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;

e. verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en

klachtanalyse.

 

Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening

1. De toepasselijkheid van deze klachtenregeling is vastgelegd onder artikel 12 van de algemene voorwaarden en de regeling zelf is eveneens gepubliceerd op de website (www.advocatenkantoorgovers.nl).

2. Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost worden voorgelegd aan de rechtbank Zeeland-West-Brabant.

 

Artikel 5 interne klachtprocedure

1. Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar

mr. M.P.J.W.M. Govers, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.

2. De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.

3. Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.

4. De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.

5. De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.

6. Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.

 

Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling

1. De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling

geheimhouding in acht.

2. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.

 

Artikel 7 verantwoordelijkheden

1. De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.

2. Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact

en een mogelijke oplossing.

3. De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.

4. De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.

 

Artikel 8 klachtregistratie

1. De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.

2. Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.

3. De klachtenfunctionaris brengt periodiek verslag uit over de afhandeling van de klachten en doet aanbevelingen ter voorkoming van nieuwe klachten, alsmede ter verbetering van procedures.

4. Minimaal eenmaal per jaar wordt de verslagen en de aanbevelingen op het kantoor besproken en ter besluitvorming voorgelegd.

Nieuws

Geen bewijs: jongeren vrijgesproken van groepsverkrachting

De rechtbank Zeeland-West-Brabant heeft zeven Tilburgse jongeren die als verdachten terechtstonden voor groepsverkrachting van een toen 23-jarige vrouw vrijgesproken. De jongeren, die destijds allemaal minderjarig waren, moesten zich voor de rechtbank verantwoorden voor seksuele handelingen die plaatsvonden in 2016 en 2017. De rechtbankheeft niet kunnen vaststellen dat er sprake is geweest van verkrachting. Hiervoor is geen wettig en overtuigend bewijs gevonden.

ECLI:NL:RBZWB:2019:622

https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Rechtbanken/Rechtbank-Zeeland-West-Brabant/Nieuws/Paginas/Geen-bewijs-jongeren-vrijgesproken-van-groepsverkrachting.aspx?pk_campaign=rssfeed&pk_medium=rssfeed&pk_keyword=Nieuws-van-de-rechtbank-Zeeland-West-Brabant

zie ook

https://www.ad.nl/binnenland/tieners-vrijgesproken-van-verkrachting-geestelijk-beperkte-vrouw-ondanks-filmpjes~a18ee95f/

Lees verder

Uitspraak Raad van State over de positie van Gülenisten in Turkije

13 februari 2019:

De staatssecretaris heeft ondeugdelijk gemotiveerd dat Gülenisten in Turkije niet systematisch strafrechtelijk worden vervolgd en alleen al daarom ook niet als groep het risico lopen op een behandeling in strijd met artikel 3 van het EVRM.

 

ECLI:NL:RVS:2019:377

Zie ook:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4609961/turkse-asielzoekers-hebben-hoop-na-uitspraak

 

Lees verder

Bereikbaarheid

Wegens een technische storing zijn wij vanaf woensdagmiddag 8 november 2017 tot en met zaterdagochtend 11 november 2017 mogelijk niet, dan wel slecht bereikbaar via telefoon en fax. KPN werkt aan dit probleem en hoopt dit uiterlijk zaterdagochtend 11 november 2017 te hebben opgelost. Onze excuses voor dit ongemak.

Uiteraard zijn wij in deze periode bereikbaar op de bij u bekende mobiele telefoonnummers.

Lees verder